zitiste-prosfora-dietas

Η προπόνηση σε παχύσαρκους πελάτες μπορεί να είναι σημαντικά διαφορετική από την προπόνηση σε αθλητές. Ενώ οι περισσότεροι ασκούμενοι μπορεί να επικεντρώνονται στη βελτίωση της αντοχής, της δύναμης, της ταχύτητας και της ευκινησίας, τα παχύσαρκα άτομα μπορεί να έχουν πρόβλημα στο να εκτελέσουν ένα απλό κινητικό μοτίβο.

Ένα μεγάλο μέρος του προπονητικού προγραμματισμού των γυμναστών έχει να κάνει με την τροποποίηση πολλών ασκήσεων καθώς και εξοπλισμού. Αποφεύγουμε ασκήσεις που μπορεί να φέρουν σε κίνδυνο τον πελάτη αλλά και τον γυμναστή, όπως για παράδειγμα ασκήσεις στο έδαφος. Οι περισσότεροι παχύσαρκοι δεν μπορούν να κατέβουν στο έδαφος με ασφαλή τρόπο και σίγουρα δεν μπορούν να ανέβουν εύκολα σε όρθια θέση.

Επίσης η κινητικότητα των ατόμων αυτών επηρεάζει την ικανότητα τους να πηδήξουν ή να τεντωθούν. Οι περισσότεροι υπέρβαροι εμφανίζουν προβλήματα στο γόνατο από την μεγάλη τους περίμετρο. Έτσι, για παράδειγμα οι γυμναστές μας αποφεύγουν να ενσωματώνουν ασκήσεις που να επιδεινώνουν την συγκεκριμένη κατάσταση, όπως για παράδειγμα η εκτέλεση «σχοινάκι». Επίσης αναγνωρίζουν πως οι ασκούμενοι δεν έχουν την ικανότητα να τεντωθούν ή να σκύψουν.Σχεδόν κάθε άσκηση προσαρμόζεται ή αντικαθίστανται όταν αναλαμβάνουμε τέτοιου είδους περιπτώσεις.

Η αερόβια προπόνηση είναι αρκετά σημαντική για αυτά τα άτομα που θέλουν να χάσουν βάρος. Επειδή ο παχύσαρκος κουβαλάει το βάρος του κάνει την καρδιακή συχνότητα και την ένταση να ανεβαίνουν γρηγορότερα. Σε περίπτωση που τα άτομα δεν μπορούν να περπατήσουν για μικρό χρονικό διάστημα, βάζουμε μια καρέκλα ή έναν πάγκο για να καθίσει ο ασκούμενος και τοποθετούμε φορητά πεντάλ κάτω από την καρέκλα ή τοποθετούμε τα πετάλ πάνω στο τραπέζι για την εκτέλεση άσκησης από τον ασκούμενο με τα χέρια. Επίσης χρησιμοποιούμε και άλλες κινήσεις όπως προσαρμοσμένα jumping jacks, step ups ή κινήσεις από Kick boxing.

H προπόνηση ενδυνάμωσης είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της μυϊκής μάζας και του μεταβολισμού, δημιουργώντας ένα πιο λειτουργικό σώμα ενισχύοντας την κινητικότητα και την ισορροπία.Τα καθίσματα γίνονται σε καρέκλα για να έχει χρόνο ο ασκούμενος να ξεκουράζεται και να κάθεται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης. Χρησιμοποιούμε kettlebells που είναι ήπια άσκηση χαμηλής κρούσης με μικρό βάρος. Επίσης όλες τις ασκήσεις με αλτήρες, ένας σημαντικός φορητός εξοπλισμός για τους παχύσαρκους πελάτες. Push ups στον τοίχο ή σε πάγκο ή στο TRX σε ψηλή θέση είναι ένας καλός τρόπος για την εκγύμναση του στήθους και των χεριών. Οι κοιλιακοί είναι μια πρόκληση για τον παχύσαρκο πελάτη επειδή δεν μπορεί να σηκώσει τον κορμό του, αντ΄ αυτού χρησιμοποιούμε πάγκο με προσαρμοσμένη κλίση για να κάθεται και να ξαπλώνει σε αυτόν. Λάστιχα, gymsticks κ.α είναι ένας καλός τρόπος για να γυμνάζουμε την πλάτη των ατόμων αυτών, ενώ ένα block της yoga χρησιμοποιείται για την ενδυνάμωση προσαγωγών και άλλων μυών.