Τα οφέλη στην υγεία της προπόνησης με βάρη


Είναι γνωστό πως η διατήρηση της φυσικής κατάστασης αποτρέπει ορισμένες ασθένειες του σύγχρονου τρόπου ζωής και η προπόνηση με βάρη διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο - ειδικά καθώς γερνάμε.

Υπάρχουν ορισμένες καταστάσεις, όπου η προπόνηση με βάρη βοηθά στην πρόληψη, διαχείριση ή στην αποκατάσταση.

Για κάποιες από αυτές τις συνθήκες, χρειάζεται ένας έμπειρος προπονητής με κατάρτιση στην προπόνηση με βάρη, ενώ η θεραπεία μπορεί να προχωρήσει καλύτερα όταν υπάρχει συνεργασία με γιατρό.

Μυϊκή απώλεια (Σαρκοπενία)

Από την ηλικία των 35 ετών, οι μύες ατροφούν προοδευτικά, εκτός αν καταβληθεί προσπάθεια για την αντιμετώπιση της απώλειας. Επίσης εμφανίζεται μυϊκή απώλεια σε περίπτωση ιώσεων ή διάφορων άλλων ασθενειών. Η απώλεια μυών ονομάζεται σαρκοπενία. Η προπόνηση με βάρη μπορεί να αυξήσει, να διατηρήσει τη μυϊκή μάζα, ή να επιβραδύνει το ρυθμό απώλειας.

Διαβήτης τύπου 2

Ο διαβήτης τύπου 2 είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία παραγωγής επαρκούς ποσότητας ινσουλίνης στο σώμα, η οποία έχει ως αποτέλεσμα υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από καταστάσεις, όπως καρδιακές παθήσεις, νευρική βλάβη στα πόδια ακόμα και νεφρική νόσο. Η αντίσταση και η προπόνηση με βάρη δημιουργούν μυς που αυξάνει τη γενική φυσική κατάσταση και βοηθάει στην αποθήκευση γλυκόζης. Τα άτομα με διαβήτη τύπου 1 μπορούν επίσης να επωφεληθούν από την προπόνηση με βάρη.

Καρδιακές Παθήσεις

Η σωματική άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακής νόσου. Συγκεκριμένα, η προπόνηση με βάρη έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση, αυξάνει την HDL χοληστερόλη - δηλαδή την "καλή" χοληστερόλη - και μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα. Τα ίδια οφέλη μπορούν να παρατηρηθούν και σε άτομα που ήδη εμφανίζουν καρδιακές παθήσεις. Για το λόγο αυτό, η προπόνηση με βάρη θα πρέπει να συμπεριληφθεί ως μέρος ενός πλήρους προγράμματος καρδιακής αποκατάστασης.

Εγκεφαλικό

Η προοδευτική προπόνηση με βάρη είναι ένας ασφαλής και αποτελεσματικός τρόπος ώστε να βελτιωθεί η μυϊκή δύναμη μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο. Βελτιώνοντας την μυϊκή δύναμη επηρεάζεται η απόδοση του βαδίσματος και της κίνησης, καθώς και η συμμετοχή σε διάφορες δραστηριότητες. Οι τρέχουσες συστάσεις για την αποκατάσταση του εγκεφαλικού επεισοδίου περιλαμβάνουν την άσκηση αντοχής, η οποία μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική μορφή γυμναστικής για άτομα με ήπια μυϊκή αδυναμία.

Οστεοπόρωση

Για πολλούς ανθρώπους, η οστική απώλεια και η οστεοπενία μπορούν να προληφθούν με την κατάλληλη σωματική άσκηση. Η γυμναστική με βάρη (ελεύθερα βάρη ή μηχανές) είναι μια κλασσική μορφή άσκησης που η επιπλέον επιβάρυνση μπορεί να προστατεύσει από την οστεοπόρωση.

Ρευματοειδής αρθρίτιδα

Η προοδευτική προπόνηση με αντιστάσεις έχει επίσης βοηθήσει στη δύναμη και στην λειτουργικότητα όσων πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Καρκίνος

Η σωματική άσκηση έχει χρησιμοποιηθεί με αρκετή επιτυχία κατά τη διάρκεια της θεραπείας αλλά και της ανάρρωσης από  καρκίνο με σκοπό να διατηρηθεί η μυϊκή μάζα και το συνολικό βάρος, το οποίο μπορεί να χαθεί ως αποτέλεσμα της χημειοθεραπείας και της ακτινοβολίας.

Σκλήρυνση κατά πλάκας

Η πολλαπλή σκλήρυνση είναι μια προοδευτική ασθένεια του νευρικού συστήματος. Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν μούδιασμα, εξασθένιση της ομιλίας και του συντονισμού των μυών, θολή όραση και κόπωση. Τα τελευταία χρόνια, η προοδευτική προπόνηση με αντιστάσεις έχει αναγνωριστεί ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο στη διαχείριση των ατόμων με σκλήρυνση κατά πλάκας.

0 Comments

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *