Διατροφή,Άσκηση και Μαθησιακές Δυσκολίες

Για κάποιον με μαθησιακή δυσκολία, η καθημερινότητα είναι ένας αγώνας. Εάν η μαθησιακή δυσκολία επηρεάζει τις δεξιότητες επικοινωνίας, την αντίληψη ή την ικανότητα συγκέντρωσης, τότε αυτό ήδη θεωρείται μια πρόκληση στην εκτέλεση των καθημερινών εργασιών. Καθώς οι γιατροί θα συνταγογραφούν διάφορα φάρμακα για τη θεραπεία των συγκεκριμένων δυσκολιών, όπως συμβαίνει στην υπερκινητικότητα και διάσπαση προσοχής (ADHD), μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο ζωής που θα συμβάλουν επίσης στην απλούστευση της διαβίωσης με την συγκεκριμένη αναπηρία.

Η επίδραση που θα έχει η διατροφή και η άσκηση εξαρτάται από το κάθε άτομο. Ενώ ένα άτομο με ADD ή ADHD μπορεί να εφαρμόζει ένα πρόγραμμα άσκησης με μεγάλη επιτυχία, ένα άλλο άτομο μπορεί να μην αντιλαμβάνεται τόσο πολύ τα οφέλη.

Πώς μπορεί να βοηθήσει η άσκηση; Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις των μαθησιακών δυσκολιών που επηρεάζουν την ικανότητα του ατόμου να συγκεντρωθεί, η άσκηση μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό μέρος ενός προγράμματος θεραπείας. Η άσκηση διεγείρει το σώμα να παράγει ενδορφίνες που με τη σειρά τους θα τονώσουν τον εγκέφαλο για να ενεργοποιήσει τους υποδοχείς όπου βρίσκονταν σε αδράνεια. Σε άτομα που δεν έχουν μαθησιακές δυσκολίες, η άσκηση μπορεί να βοηθήσει να συγκεντρωθούν, το ίδιο ισχύει και για όσους έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Με την άσκηση, μπορεί επίσης να εμφανιστεί αξιοσημείωτη βελτίωση στους τομείς τόσο της λήψης αποφάσεων όσο και της μνήμης.

Διατροφική θεραπεία - Μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένα θέματα που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής είναι πιο εμφανή σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.

Έχει επίσης τεκμηριωθεί πόσο σημαντική είναι η διατροφή για όσους δεν εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Ως εκ τούτου, είναι κατανοητό ότι ο καθένας μπορεί να επωφεληθεί από μια σωστή διατροφή μειωμένη σε επεξεργασμένα και τυποποιημένα τρόφιμα. Ορισμένοι ειδικοί έχουν παρατηρήσει βελτίωση κατά 90% σε άτομα με μαθησιακή δυσκολία απλώς και μόνο μέσω διατροφικών αλλαγών.

Ισχυρίζονται ότι συνθήκες όπως οι αλλεργίες στα τρόφιμα και η κοιλιοκάκη μπορεί να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν την κατάσταση.

Η οικοδόμηση μιας σταθερής βάσης - Είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό πριν κάνετε οποιεσδήποτε μεγάλες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας. Έτσι θα μπορούν να παρακολουθούν την υγεία σας σε περίπτωση που εμφανιστούν άγνωστες συνθήκες. Επίσης, μην σταματάτε κανένα φάρμακο χωρίς να συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.

Όταν πραγματοποιείτε αλλαγές και νέες συνήθειες στον τρόπο ζωής, πρέπει να το κάνετε με αργό τρόπο. Είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο για προσαρμογή. Εάν δοκιμάζετε αυτές τις αλλαγές για το παιδί σας, ακολουθήστε το σωστό παράδειγμα συμμετέχοντας σε αυτό το ταξίδι. Ο καλύτερος τρόπος για να αλλάξετε τη διατροφή σας είναι να εισαγάγετε σιγά-σιγά πιο υγιεινές τροφές ή να προσθέσετε μερικά ακόμα λαχανικά στα πιάτα που σερβίρετε. Αλλάξτε με αργό ρυθμό τα γεύματα και αυτό θα εξελιχθεί σε στυλοβάτη του νέου σας πιο υγιεινού εαυτού.

Η εισαγωγή της άσκησης μπορεί να ανακουφίζει όταν εφαρμόζεται σωστά. Επιλέξτε δραστηριότητες που νομίζετε ότι μπορείτε να απολαύσετε και στη συνέχεια προσπαθήστε να τις δοκιμάσετε όλες. Κάνοντας αυτό θα είστε σε θέση να προσδιορίσετε τρόπους για να απολαμβάνετε και να παραμένετε δραστήριοι. Όλοι γνωρίζουν ότι εάν πραγματικά απολαμβάνετε να κάνετε κάτι, είναι λιγότερο πιθανό να το παρατήσετε. Μερικές ιδέες που πρέπει να δοκιμάσετε είναι:

  • Χόκεϊ, πάγο ή δρόμο
  • Κολύμπι
  • Γυμναστική
  • Ποδόσφαιρο
  • Μπέιζμπολ /Softball
  • Βόλεϊ
  • Τρέξιμο - στην πόλη / ανώμαλος δρόμος
  • Ποδηλασία - δρόμος ή μονοπάτι
  • Κανό-καγιάκ / κωπηλασία
  • Πεζοπορία

Μια μικρή έρευνα από την πλευρά σας μπορεί να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε ακόμα περισσότερες δραστηριότητες που μπορείτε να απολαύσετε.

Επιμέλεια:Επαμεινώνδας Κώνστας,MSc Φυσικής Αγωγής-Personal Trainer

1 Comment

  • Ιδιαίτερα χρήσιμο άρθρο!👌

    Νωντας,
  • Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *