Γιατί υπάρχει διακύμανση στο σωματικό βάρος;

weight-gain-fecal-transplant

  • Αύξηση ποσότητας νερού. Επειδή το σώμα αποτελείται περίπου από 60% νερό, οι διακυμάνσεις στα επίπεδα ενυδάτωσης μπορούν να μεταβάλουν τον αριθμό σε μια ζυγαριά. Εάν είστε αφυδατωμένοι ή έχετε φάει πάρα πολύ αλάτι, το σώμα σας μπορεί στην πραγματικότητα να συγκρατεί το νερό, το οποίο μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους. Ομοίως, πολλές γυναίκες συγκρατούν νερό κατά τη διάρκεια των εμμηνορροϊκών κύκλων, πράγμα που μπορεί να μεταβάλει τον αριθμό στην ζυγαριά.

  • Αύξηση της τροφής. Δεν είναι καλή ιδέα να  ζυγίζεστε μετά από ένα γεύμα επειδή τα τρόφιμα προσθέτουν βάρος. Όταν τρώτε, θα προστεθεί στο σώμα σας βάρος. Δεν σημαίνει ότι έχετε βάλει βάρος, απλώς σημαίνει ότι έχετε προσθέσει κάτι στο σώμα σας (κάτι που θα εξαλειφθεί μέσω της πέψης τις επόμενες ώρες).
  • Μυϊκή αύξηση. Ο μυς είναι πιο πυκνός από το λίπος και καταλαμβάνει λιγότερο χώρο, οπότε η προσθήκη μυών μπορεί να αυξήσει το βάρος της ζυγαριάς, ακόμα κι αν έχετε αδυνατίσει.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η ζυγαριά είναι άχρηστη. Στην πραγματικότητα, είναι ένα υπέροχο εργαλείο όταν το συνδυάζετε με το ποσοστό σωματικού λίπους. Γνωρίζοντας και τους δύο αυτούς αριθμούς θα καταλάβετε εάν χάνετε το σωστό βάρος … ή λίπος.

Απλά πολλαπλασιάστε το βάρος σας με το ποσοστό σωματικού σας λίπους. Για παράδειγμα, ένα άτομο που ζυγίζει 75kg με σωματικό λίπος 21% έχει 15,75kg λίπους και 59 κιλά άπαχου ιστού (75 x 0.21 = 15,75 κιλά λίπους, 75 – 15,75 = 59 άπαχου ιστού). Η παρακολούθηση αυτών των αριθμών σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση θα σας βοηθήσει να δείτε τι χάνετε ή / και τι κερδίζετε.

Δοκιμάστε τα παρακάτω «κόλπα» για να κάνετε την ζύγιση του εαυτού σας μια χρήσιμη και πιο θετική εμπειρία:

  • Ζυγιστείτε το πρωί πριν φάτε ή πιείτε οτιδήποτε
  • Ζυγιστείτε μία φορά το μήνα αντί ημερησίως ή εβδομαδιαίως για να δώσετε στο σώμα σας χρόνο να ανταποκριθεί στο πρόγραμμα απώλειας βάρους. Η ζυγαριά δεν θα εμφανίσει τις μικρές αλλαγές που συμβαίνουν στη σύσταση του σώματός σας
  • Θυμηθείτε, η ζυγαριά ζυγίζει τα πάντα. Επειδή το βάρος της ζυγαριάς δεν αλλάζει δεν σημαίνει ότι δεν κάνετε πρόοδο
  • Χρησιμοποιήστε το βάρος της ζυγαριάς μαζί με το ποσοστό σωματικού λίπους για μια ακριβέστερη εικόνα της προόδου σας
  • Εάν η ζυγαριά σας ξεγελάσει και η μέτρηση σωματικού λίπους δεν είναι στις επιλογές, η επόμενη καλύτερη επιλογή είναι να μετρήσετε τις διαστάσεις σε διάφορα σημεία στο σώμα (π.χ. κοιλιά, μηροί κ.α.)

 

Επιμέλεια:Επαμεινώνδας Κώνστας,MSc Φυσικής Αγωγής-Personal trainer