H γιόγκα και οι υποχρεωτικές σωματικές δραστηριότητες

13504_original

Τα δραστήρια άτομα είναι συνηθισμένα να χρησιμοποιούν τακτικά το σώμα τους και τους μυς τους με μια ορισμένη ισχύ. Οι ασκήσεις διάτασης και αναπνοής βοηθούν στο να διατηρούν σε φόρμα το σώμα τους και πρέπει να τις εφαρμόζουν σαν υποστηρικτικές όταν η σωματική δραστηριότητα είναι πολύ έντονη. Αν δεν το κάνουν αυτό, οι μύες, οι αρθρώσεις και τα νεύρα κουράζονται υπερβολικά και η συσσωρευμένη ένταση υποχρεώνει τα περισσότερα άτομα να εγκαταλείπουν το άθλημά τους ή τις αγαπημένες τους δραστηριότητες, καθώς αν συνεχίσουν θα εμφανιστούν μόνιμες βλάβες.

Νέα εικόνα (1)

Οι μύες πρέπει να είναι πάντα τονωμένοι και οι αρθρώσεις χωρίς άλατα: το μεγαλύτερο μέρος των βλαβών στην χαμηλή περιοχή της πλάτης προκαλείται ακριβώς από την έλλειψη ασκήσεων έκτασης και από την καθιστική ζωή. Αποτέλεσμα είναι να εμφανίζονται ισχιαλγίες, δισκοπάθειες και άλλοι πόνοι αυτού του είδους. Αυτό επιδρά αρνητικά πρώτα απ ‘όλα στις δραστηριότητες των αθλητώνπου πρέπει να επιτύχουν ανταγωνιστικές επιδόσεις υψηλού επιπέδου: χωρίς τις ασκήσεις έκτασης και διάτασης – οι οποίες είναι απαλές, ανώδυνες και απλές – οι κόποι τους είναι μάταιοι.

Οι αθλητές, οι χορευτές , οι αρσιβαρίστες, αλλά και άτομα με παρόμοιες δραστηριότητες που χρησιμοποιούν τη γιόγκα στις προπονήσεις, ανακαλύπτουν ότι τα ευεργετικά αποτελέσματα εμφανίζονται με την εφαρμογή αυτών των τεχνικών είναι πολύ σημαντικότερα  από τα απλά αποτελέσματα που έχουν μετά την έκταση των μυών. Αυτές οι τεχνικές αποδεικνύονται πού βασικές στην εξάλειψη της μυϊκής ράβδωσης, στη βελτίωση του συγχρονισμού και στην πρόληψη ενδεχόμενων βλαβών (εξαρθρώσεις, φλεγμονές των νεύρων, ευθραυστότητα των αρθρώσεων κ.λπ.).

Όποιος κάνει αθλητικές δραστηριότητες, όπως το σκι, οι καταδύσεις και η άρση βαρών, παραδέχεται ότι η γιόγκα όχι μόνο εξασφαλίζει μια εσωτερική ανάπτυξη των μυών (που δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το ντόπινγκ…), αλλά καθιστά και το σώμα του περισσότερο έτοιμο να αντιμετωπίσει τις βλάβες που μπορούν να προσκληθούν από την εξάσκηση αυτών των αθλημάτων, ακριβώς γιατί χαρίζει ένα γενικό επίπεδο σωματικής και πνευματικής εημερίας.

Πηγή: Γιόγκα (Φιλοσοφία – Ασκήσεις – Διατροφή – Αναπνοή),

Salvatore Compagnino – Dario Martinelli