Κάντε την γυμναστική προτεραιότητα!

121

‘Εχω συνεργαστεί με πολλούς διαφορετικούς πελάτες όλα αυτά τα χρόνια και δύο από αυτούς ξεχωρίζουν, όταν έρχεται η στιγμή να κάνουν την γυμναστική προτεραιότητα.

Ο πρώτος είναι ο Γιάννης, ένας  επιτυχημένος  οικονομικός σύμβουλος, παντρεμένος με δυο παιδιά. Εργάζεται 10 ώρες την ημέρα, ενώ προσπαθεί να αντεπεξέλθει στις  οικογενειακές και κοινωνικές του υποχρεώσεις. Το πρόβλημά του είναι, πως έχει πολύ βάναυσο  ωράριο ώστε να μπορεί να προγραμματίζει την γυμναστική του.

Η δεύτερη είναι η Σουζάνα, η οποία έχει την δική της κατασκευαστική εταιρία μαζί με τον σύζυγό της.

Έχει ένα ενεργητικό και πολυάσχολο παιδί και εργάζεται έως 14 ώρες την ημέρα. Μαζί  με τις υποχρεώσεις της, η Σουζάννα γυμνάζεται κάθε πρωί και θεωρεί την προπόνηση  απαραίτητη όπως το φαγητό και την αναπνοή.

Έτσι λοιπόν, γιατί ο Ιωάννης πασχίζει  για να γυμναστεί, ενώ η Σουζάννα  δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτή; Ο λόγος είναι ένας και μοναδικός; Οι προτεραιότητες. Για την Σουζάννα, η άσκηση είναι απαραίτητη ώστε να κάνει την  ημέρα της καλύτερη και πιο δημιουργική. Για τον Γιάννη, η γυμναστική είναι ακριβώς άλλη μια υποχρέωση. Εσείς μοιάζετε περισσότερο με την Σουζάννα, ή τον Γιάννη; Αν πασχίζετε για να κάνετε την γυμναστική προτεραιότητα, σκεφτείτε τι  θέλετε πραγματικά για τον εαυτό σας και κάντε το πρώτο βήμα ως προς την σωστή  κατεύθυνση.


Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας
;

Ένα πράγμα που οι άνθρωποι έχουν την τάση να κάνουν είναι να λένε ένα πράγμα, ενώ συνήθως κάνουν κάτι άλλο. Αυτό είναι περισσότερο εμφανές όταν πρόκειται να γυμναστούν. Σκεφτείτε πόσες φορές έχετε ακούσει κάποιον να λέει (ή ακόμη και τον εαυτό σας), «θέλω πραγματικά να χάσω βάρος … εγώ θα πρέπει να ξεκινήσω γυμναστική» Ωστόσο, αν κάποιος ήθελε πραγματικά να χάσει βάρος, δεν θα έπρεπε να κάνει το οτιδήποτε για να συμβεί αυτό, ακόμη και να γυμναστεί; Αν αυτό σας ακούγεται γνώριμο, τι συμβαίνει λοιπόν μεταξύ αυτού που λέμε ότι θέλουμε και σε αυτό που μπορούμε πραγματικά να κάνουμε;


Η απάντηση είναι πως έρχεται συνήθως δεύτερο στις προτεραιότητες μας
.

Ένας λόγος που μερικές φορές δεν ακολουθούμε κάτι είναι οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες που έχουμε από αυτό. Όταν περιμένουμε ένα πράγμα και τελικά το αποτέλεσμα είναι εντελώς διαφορετικό,  βλέπουμε τα πράγματα με διαφορετική γωνία και αναρωτιόμαστε τι είδους άσκηση είναι κατάλληλη για εμάς. Συνήθως:


Περιμένουμε να χάσουμε γρήγορα βάρος
. Πολλοί άνθρωποι περιμένουν να δουν αποτελέσματα μέσα σε μερικές εβδομάδες από την έναρξη της  γυμναστικής, ακόμη και αν αυτό δεν είναι ρεαλιστικό για τους περισσότερους από εμάς.

Περιμένουμε η άσκηση να είναι σύντομη. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να γυμναστούμε για μερικές εβδομάδες ή μήνες, να σταματήσουμε και τα αποτελέσματα να συνεχίζουν να υφίστανται.

Περιμένουμε από την γυμναστική  να μας δώσει το τέλειο σώμα. Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι από εμάς έχουμε σαφής γενετική τάση ως προς το πού θα αποθηκεύσουμε λίπος,εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι κάνοντας ορισμένες ασκήσεις θα μειώσουμε τις προβληματικές περιοχές.

Περιμένουμε να δούμε αποτελέσματα στο πρόγραμμά μας,όχι στο σώμα μας. Η απώλεια βάρους περιλαμβάνει πολλούς παράγοντες, μερικοί είναι πέρα από τον έλεγχό μας. Όταν κάψουμε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώσουμε, το σώμα μας θα αντιδράσει θετικά.

Περιμένουμε να μας δοθούν καθημερινά κίνητρα. Δεν θα έχετε την όρεξη πάντα να γυμνάζεστε. Είναι στο χέρι σας να δίνετε κίνητρα στον εαυτό σας χρησιμοποιώντας διαφορετικά εργαλεία και στόχους.

Περιμένουμε η άσκηση να είναι εύκολη. Η αλλαγή στο σώμα μας χρειάζεται σκληρή δουλειά σε μόνιμη βάση. Αυτό σημαίνει διαφορετικά ερεθίσματα, έτσι ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται και να γίνεται δυνατότερο και λεπτότερο. Οι προπονήσεις χαμηλής έντασης είναι εξαιρετικές για την βελτίωση της υγείας, αλλά δεν είναι τόσο αποτελεσματικές για την απώλεια λίπους.

Μπορείτε να αλλάξετε θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους και να αναλάβετε δράση στο να κάνετε την άσκηση πιο σημαντικό κομμάτι για εσάς.

 

Επιμέλεια:Επαμεινώνδας Κώνστας,MSc Φυσικής Αγωγής – Personal Trainer